Vi skickar alla beställningar spårbart med DHL eller Postnord. Du får en avisering via sms när din försändelse är redo att hämtas på ditt närmaste ombud. Du måste kunna legitimera dig vid uthämtning av din försändelse. Om du skickar ett ombud för att hämta ditt paket behöver hen ha med sig både din och sin legitimation. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Vi skickar alla ordrar inom 24 timmar, eller nästkommande vardag.
Orders över 1000:- skickas fraktfritt. På lägre ordervärden tar vi ut en fast fraktavgift på 80:-
Hämta i butik.
Du kan också välja att hämta dina varor fraktfritt i butiken på Bokhållaregatan 1 i Linköping. Du gör ditt val i webshopens kassa och får ett mail eller sms när din order är redo att hämtas. Ofta samma dag som ordern läggs.
Du måste kunna legitimera dig vid uthämtning av dina varor. Om du skickar ett ombud för att hämta ditt paket behöver hen ha med sig både din och sin legitimation.
Betalning.
Vi Använder oss av Klarna Checkout. Ett kassasystem som ger dig stor valfrihet med olika sätt att betala din order. Du kan betala direkt eller efter att du fått varorna. Faktura på 30 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring eller delbetala i din egen takt. Fullständiga villkor för Klarna Checkout hittar du här.
Returer och byten.
Du har full ångerrätt 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Allt eventuellt emballage, till exempel skokartonger, ska vara intakt.
Vid retur betalar du själv returfraktkostnaden.
Vill du byta till en annan storlek eller annan vara skickar vi dig en returfraktsedel och står för fraktkostnaderna.
Vid reklamationer på grund av skadad eller felexpedierad vara skickar vi dig en returfraktsedel och står för fraktkostnaden. Vi återbetalar givetvis det du lagt ut för varan.
Du får ett returformulär med tydliga instruktioner för retur och byteshantering med din leverans.
Det går också bra att lämna tillbaka varor direkt i butiken på Bokhållaregatan 1 i Linköping.
Du är mycket välkommen att höra av dig till oss om du har frågor!
Personuppgifter och sekretess. Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. De uppgifter som du som kund lämnar till Sportif Unlimited kommer att lagras och behandlas digitalt. Vi behandlar alla dina kunduppgifter konfidentiellt och använder korrekta säkerhetstekniska rutiner (enligt PUL) för att garantera att endast behöriga får tillgång till dina uppgifter. Vi garanterar att vi inte säljer eller delar dina uppgifter med obehöriga. Vi ansvarar för att detta sker i enlighet med personuppgiftslagen.
De uppgifter som lämnas till oss kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Vi sparar din orderhistorik, adress, telefonnummer och e-postadress för smidiga återköp, returhantering och kontakt.
Vi sparar din e-postadress i marknadsföringssyfte. Detta innebär att vi kan skicka nyhetsmail till dig med erbjudanden, information om reor etc. Vi skickar bara e-post relevant för dig som kund hos Sportif Unlimited och vi skickar bara ett fåtal mail om året. Du kan enkelt avregistrera dig från våra utskick genom en avregistreringslänk i nyhetsbrevet.
Vi lagrar namn, adress, e-postadress, telefonnummer och köphistorik hos Sportif Unlimited. Inga kontokortsuppgifter lagras hos oss. All betalningsinformation samlas in och hanteras av Klarna.
Uppgifterna kan komma att lämnas ut till vår avtalspartner för betalningstjänster (Klarna) och vår avtalspartner för logistik (DHL och Postnord) i syfte att att säkerställa att vi kan fullfölja våra åtaganden mot dig som kund.
Du som kund kan på begäran få dina kunduppgifter hos Sportif Unlimited raderade med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för vår redovisning och bokföring.